02188721092
02188722027

خرید مواد شیمیایی

خرید مواد شیمیایی
اخبار 22 اکتبر 2022

هیچ چیز به اندازه خرید مواد شیمیایی باکیفیت نمی‌تواند سبب ترغیب خرید دوباره محصول شود. علاوه بر این اگر جزو کسب و کارهایی هستید که نیاز به مواد شیمیایی دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که محصول مد نظر از کیفیت وخلوص قابل قبولی برخوردار باشد. چرا که عدم وجود این نکات در محصول خریداری شده (محصول ناخالص) در درازمدت، می‌تواند موجب ضرر و زیان در کسب و کار شما شود. از این رو توصیه می‌شود همیشه از یک تامین کننده قابل اعتماد، جهت خرید مواد شیمیایی خود اقدام نمایید.

نکاتی که باید در حین خرید مواد شیمیایی رعایت کرد؟

هنگام خرید مواد شیمیایی مانند: اسید دیسکلر، هیدروکلرید اسید، اسید سولفوریک و… لازم است که قبل از خرید، کاربرد مد نظرتان، گرید تولیدی محصول و قیمت آن را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید مطمئن باشید که بهترین مواد شیمیایی و معرف ها را برای نیازهای خود انتخاب می‌کنید.

داشتن اعتبار و استاندارد مجموعه

جدای از انتخاب گرید مناسب، باید به کاربرد ماده شیمیایی مورد نظر یا معرف نیز توجه کنید. گواهی‌های تجزیه و تحلیل برای تأیید مناسب بودن یک محصول برای استفاده آن لازم است و همچنین در صورت انتخاب درجه پایین مواد شیمیایی برای تولید محصولات، منجر به عدم انطباق و نگرانی‌های ایمنی می‌گردد، به ویژه در محصولاتی که شامل مواد غذایی یا دارویی است.

اطمینان از نوع ماده شیمیایی

مورد دیگری که باید در نظر گرفت در این قسمت باید نمونه‌های مورد نظر را با استاندارهای مد نظر خود مقایسه کرده و مطمئن شوید که مواد شیمیایی که قصد خرید آن را دارید، از همان درجه‌ای هستند که برای تولید نمونه‌های معیار شما استفاده می‌شوند و بالعکس. البته در هنگام خرید مواد شیمیایی قیمت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

چه برای نیازهای دارویی، و چه برای مصارف صنعتی، عاقلانه است که همیشه یک تامین کننده مواد شیمیایی معتبر برای تولیدات خود داشته باشید. معمولاً شرکت‌های مسئول از رعایت استانداردهای مربوط به عملیات و کنترل کیفیت که توسط دولت تحمیل می‌شود را رعایت می‌کنند. با این حال، به عنوان یک خریدار، مهم است که موارد گفته شده را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که یک خرید ارزشمند انجام ‌دهید، به خصوص اگر خریدتان به صورت عمده است.

قیمت مواد شیمیایی

قیمت یکی از تأثیرگذارترین عوامل هنگام خرید مواد شیمیایی است. از آنجایی که قیمت محصول نهایی شما به قیمت مواد خامی که تهیه می‌کنید بستگی دارد، بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مواد شیمیایی را با نرخ مقرون به صرفه تهیه کنند. با این حال، مهم است که بتوانیم قیمت را با کیفیت بالا و بدون ناخالصی، مطابق با استانداردی که برای تهیه محصول به کار می‌بریم، تهیه نماییم.

محصولات با خلوص بالا معمولاً گران‌ترین و مواد شیمیایی با درجه فنی کم ارزان‌ترین هستند. با این حال، به یاد داشته باشید آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید در صورتی که درست و بجا باشد سود آن را چندین برابر دریافت خواهید کرد و انتخاب محصولی با دوز و درجه اشتباه، می‌تواند منجر به هزینه های بالاتری گردد.

حمل و نقل محصولات

از طرفی دیگر هزینه حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که مواد شیمیایی را از کشور دیگری وارد می کنید مطمئن شوید که این هزینه نیز، در محصولی که تولید می‌کنید بازیابی می‌شود.

مشاوره قبل از خرید

طیف کامل تست، مشاوره، مدیریت داده‌های شیمیایی تحت نظر متخصصان و کارشناسان خبره، راه‌حل‌های دسترسی به بازار جهانی، همراه با شهرت قابل اعتماد مجموعه هوبارت شیمی، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که شما را برای تهیه این مواد از مجموعه بزرگ هوبارت شیمی ترغیب نماید و شما را مطمئن سازد که خرید این ماده از این شرکت برایتان سودآور و تضمین کننده خواهد بود.

انتخاب گرید مناسب مواد شیمیایی

انتخاب درجه مناسب ماده شیمیایی به دلایل مختلفی حیاتی است. یکی از این دلایل این است که استفاده از درجه خلوص پایین می‌تواند منجر به نتایج با کیفیت پایین شود، البته این موضوع بستگی به کاربرد  مد نظر شما و میزان حساسیت مورد نیاز شما در استفاده و تولید محصول نهاییتان دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، برای بهترین کیفیت داده‌ها، باید حلال‌ها و مواد شیمیایی با کیفیت بالا به کار رود.

یکی دیگر از دلایلی که انتخاب مواد شیمیایی با درجه پایین مناسب نیست این است که، این مسئله می‌تواند منجر به عدم انطباق و نگرانی‌های ایمنی گردد، به ویژه در محیطی که مواد غذایی یا دارویی تولید می‌شود بیشترین تاثیر منفی را می‌گذارد. همچنین سبب تاثیرات مخرب به کسب وکار شده شما را متحمل هزینه می‌گرداند. به طور مثال هزینه‌هایی مربوط به آسیب یا تعویض تجهیزات که نسبتا بسیار بالا می‌باشند. در مقابل، استفاده از درجه خلوص بالاتر از حد مورد نیاز نیز منجر به هزینه‌های بالا می‌گردد. در این صورت باید این نکته را در نظر داشته باشیم که حتما درجه مورد نیاز محصول خود را تعیین کرده و اقدام به تهیه آن نماییم. به طور مثال در تهیه مواد شیمیایی مثل پلی الکترولیت باید به مایع و جامد بودن و همچنین میزان خلوصی که به مصرف آن نیاز دارید را در نظر داشته باشید.

اجتناب از خطرات

شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید خرید مواد شیمیایی خطرات زیادی را در بر دارد. شما باید مواد شیمیایی را که قرار است خریداری کنید از نظر خطرات احتمالی آنها ارزیابی نمایید.

اگر مشخص نیست که یک ماده شیمیایی چه خطراتی دارد، باید قرار گرفتن در معرض آن را به حداقل رساند با این حال، در صورت اطمینان داشتن به خطر یک ماده شیمیایی، باید با مراقبت‌های ویژه با آن کار کرد.

نصب برچسب بر روی مواد شیمیایی

هنگام خرید مواد شیمیایی برچسب داشتن ظرف یکی از نکات مهم می‌باشد.و این کار باید به درستی انجام گیرد. برچسب باید شامل نام ماده شیمیایی، ترکیب، درصد غلظت و تاریخ باز شدن ظرف باشد. همچنین باید شامل اطلاعات شناسایی مانند اختصارات یا شماره دسته نیز باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز نباید از مواد شیمیایی که دارای برچسب تاریخ مصرف گذشته است استفاده کنید.

جداسازی مواد شیمیایی واکنش پذیر از سایر مواد شیمیایی

هنگام خرید مواد شیمیایی، مطمئن شوید که ترکیبات واکنش پذیر را از سایرین جدا کنید. این ترکیبات فرار هستند و پتانسیل واکنش شدید را دارند. این مواد شیمیایی باید جدا از سایر مواد نگهداری شده و نباید با محصولات دیگر مخلوط و یا حتی مجاور با آن‌ها نگهداری گردند؛ زیرا ممکن است ناسازگار شده و منجر به اتفاقات ناگوار گردند. علاوه بر این، آنها را نباید بیش از تاریخ انقضا نگهداری کرد. زیرا مخلوط کردن ترکیباتی که تاریخ انقضای آن گذشته، ممکن است باعث انفجار احتمالی شود.

خرید مواد شیمیایی با کیفیت از هوبارت شیمی

برای خرید مواد شیمیایی از مجموعه‌های مطمئن و محبوب بازار می‌توان به شرکت بزرگ هوبارت شیمی اشاره نمود. این شرکت با داشتن گستره‌ای بزرگ از محصولات شیمیایی مانند؛ اسید سالیسیک، اکسید آلومینیوم، اسید اگزالیک و… با بهترین کیفیت و خلوص بالا قادر به ارائه انواع محصولات می‌باشد. علاوه براین مجموعه هوبارت شیمی با داشتن مشاوران و متخصصان حاضر به ارائه مشاوره به صورت شبانه روزی برای شما خریداران عزیز است. در صورت نیاز می‌توانید با شماره موجود در صفحه تماس حاصل نموده و محصول مورد نظر را تهیه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *